thatsalrightmama

Alla inlägg den 1 februari 2014

Av Petraa - 1 februari 2014 18:54

Glömde ju hälften av allt jag ville skriva förut!

Vart så brått förut när Elis ville leka. =)

Men så gåre när man väljer att blogga mitt på dagen såhär en lördag.

MEN i torsdags hade vi ju 2årskalas här i hemmet, för våran lilleman.

Och en av våra "presenter" var att han skulle byta ut sin spjälsäng till en växasäng. =)

(Det såg ni bild på att han låg i som jag laddade upp här!)

Och kan meddela att det gått bra med att sova i den faktiskt.

Hade en plan också så han inte skulle reagera så dant,

så det var att han på dagen när han var på dagis INTE fick sova middag där!

Så hämtade jag ju hem dom tidigare och så, men vart ju en hel dag med full rulle,

och kalas ovanpå det! Så trött var han. Och jag la honom och nattade som vanligt.

Inte ett ljud och inte gick han upp heller. :)

Det gjorde ju Gloria! Men hon var ju mindre också när hon fick lov att byta!
För hon fick ju just LOV att göra det då hon klättrade ur spjälsänge, galning! :P

Timmarna senare dock när vi själva gick och la oss hörde man (Elis har rummet intill),

att han rulla runt lite och sen "DONK!".

Helt tyst efteråt? Man undra vafan som hände!? Sen började han yttepytte gnöla lite,

så jag går och tittar till honom...

Då ligger han helt raklång platt som en padda på golvet, på mage med huvet ner, HAHA

å fortfarande halvt sovandes!

Så bara bära upp och lägga på täcket, sen gick resten av natten bra. ;)

Rolig syn dock! Haha.

Imorgon fyller ju Daniel år så då skulle han visst firas hemma hos pärona. =)

Och trooor att tanken var, innan, att dra och åka skridskor?

Dennis får ju ansvara för det här, om dom små ska lära sig hockey. :P

Men jag har införskaffat små hjälmar till Gloria och Elis och mamma har hittat skridskor till dom!

Får se om det kan dyka upp bilder på det.

Men nu dyker det upp på snöskottningen!

Fortsatt trevlig helg folk!

       

Av Petraa - 1 februari 2014 16:17

Måste börja med att fråga, vilka läser min blogg?

Hmm.

Meeeen så kör vi på inlägget som idag kommer bli ett bildspel på barna såklart. :D

Idag har vi vart ute och "åkt pulka", alltså jag drog Elis ner och upp för backen en gång, sen var det slutåkt.

JA jag fick dra ner han för backen också, eftersom det inte vart något som helst glid i det.

Gloria gjorde några tappra försök att åka men gav också upp.

Så "hjälpte" vi 'pappa' att skotta, lika med att dom satt i plogen och åkte runt lite. :P

Jag har ju som sagt haft ögonimflammation men övriga i familjen har klarat sig sån tur är!

Men i veckan fick jag höra nu att vattkoppor går på dagis.

Så nu hoppas jag ju att våra får det?

Nångång ska dom ju få det. Och tror det skulle kännas "skönt" nu när det inte är sommarvärme?

Ändå kunna ha långärmat på sig, visst lär dom klia ändå, men inte hetta och svett! ;P

Nehe nu ska jag ta och hjälpa Elis med en pysselbok han fick när han fyllde,

massa lastbilar i klistermärken som man ska sätta på olika sidor, "på landet, på bygget, i bergen" osv.

=)

Gloria ser på en favvofilm, Alice i underlandet. :P å idag blire tacooos! Snacka om familjelivet! ;)        

Presentation

Min blogg om mitt liv!

Ingen vidare presentation då de som läser bör veta vem jag är. :)

Gör man det inte?!

Så är det bara att dra vidare.   

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sökruta

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards