thatsalrightmama

Direktlänk till inlägg 22 april 2014

22/4

Av Petraa - 22 april 2014 19:30

Att inte uppdatera dagligen gör att de gånger man gör det blir det MASSOR att skriva av på samma gång!

Men att göra det dagligen skulle nog bara tråka ut isf.

Idag har jag jobbat efter att ha haft påskledighet, så förra veckan jobbade jag bara tisdagen, slött!

Smärtrehabiliteringen rullar på snabbt, det är bara 4 tillfällen kvar sen är det över!

Halvvägs igenom kände man sig bara helt blank och tom, vart mer förvirrad över massa annat,

och för att inte tala om hur TRÖTT man blir bara utav det, resorna och energin.

Men just nu mår jag bättre och känner att jag kan ta till mig mera!

Var till och med så att jag utförde yoga rakt upp och ner på gräsmattan, första gången jag gjorde hemläxan. :P

Sen var jag redan innan jag började i positivt tänk!

Att jag bara ville göra allt för att göra allt lättare för mig själv med mitt liv och värk.

Men märkte att det fanns mer under ytan och nu har jag bara kommit in i en ÄNNU mer positivare inställning!

Men i allmänhet känns det bättre, dels för att sommarn och värmen är påväg.

Tror att bara den saken gör mycket!

Sen att ha kommit in på ett jobb som man trivs i, och faktiskt har en roll,

på fredag ska det väl bestämmas att gå upp i tid så jag jobbar 4 timmar om dagen.

Och närväl rehaben är slut kommer jag jobba varje dag, så det blir ju som en halvtidstjänst.

Känner mig bättre med att jag gör någonting! Och jag är duktig med det jag gör och jag får beröm. :D

Jag har haft mycket jag har kunnat gnälla över,

vissa saker jag måste komma över men andra är sådant jag kan göra något åt och förändra.

Att säga upp mig själv som fodervärd och bli av med hästarna var ett väldigt bra val för mig!

Så det gör förstås jävligt mycket, då det gick åt tid dagligen på att åka ut.

Den lilla tid som finns till övers som kan vara min kvalitetstid, den existerar nu iaf!

Förut gick det åt till hästarna men det var mer eller mindre att åka och mocka sen inte så mycket mer!

Så ja, det har ordnat upp sig lite med livet, och att det känns bra. :)

Kan ju förstås klaga lite ändå och säga att värken är FÖRJÄVLIG!!!!! MEEEN,

att så är det ju, helt enkelt.

Dagarna går ändå, utan någe middagsvila, om något små micropauser för att hinna ta ikapp bara!

Värken blir värre och värre ju längre dagen går.

Så jag försöker hinna med att göra mycket om dagarna,

men ändå ta det lugnt för att få hela dagen att fungera, att kunna vara mamma på kvällen utan någon katastrof! =)

Något som slog mig när jag tänkte på min värk var,

eftersom jag undrat varför min värk inte blir bättre när jag "mår bättre" rent mentalt.

Så insåg jag att när jag "mår sämre", så blir inte min värk sämre eller påverkad, den bara förblir.

Lika illa hela tiden! Eller ja bortsett från bättre på morronen, sämre mot kvällen.

Så är det med det.

Nu ska jag ordna med sista loppissaker, då det är dags för barnklädeloppa imorgon igen!

Då ska jag själv lämna in, så ska jag förhoppningsvis fynda lite på torsdagen. =)

Dock redan fyndat mycket ifrån jobbet! Farligt att jobba i en secondhandbutik, finns så mycket till riktigt pangpris!
Först imorrn, vattengympa och samtal.

Tjåååp.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petraa - 3 april 2014 08:45

En morgon när barnen va snälla så Gloria gav pappa massage medans Elis läste bok för honom. :p O här hade Elis börjat blöda näsblod hos "mormor & morfar". Så går det när man MÅSTE peta näsan ända upp till hjärnan! ;) Så följer nu bilder frå...

Av Petraa - 21 mars 2014 14:42

Idag har det städats. :) Välkommen hem till oss!

Av Petraa - 18 mars 2014 17:40

Idag har jag tillåtit mig själv att vara sjuk. Och med det menar jag förkyld. Förskräckligt snorig/nysig/irriterad i halsen. Började redan för en vecka sen med halsen, sen vart jag hes som fasen, men nu vart allt värre igen! Synd att man inte b...

Av Petraa - 11 mars 2014 16:20

Idag tog jag med mig sjuklingarna till stallet. Hade inte mkt till val då hovslagarn skulle komma kl 12. Men vi tog med sockerkaka o hade mys i vårsolen. :) Nu på eftermiddan har vi vart trötta. Zzz... ...

Av Petraa - 10 mars 2014 19:18

Utvärdering utav första dagen på denna rehab-grupp som pågår fram till 5 maj. =) Att för det första ställa klockan och gå upp ovanligt tidigt! Har resten av dagen vart trött och lättretlig. ;/ Meeen att till Nyköping jag for och personalen pres...

Presentation

Min blogg om mitt liv!

Ingen vidare presentation då de som läser bör veta vem jag är. :)

Gör man det inte?!

Så är det bara att dra vidare.   

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sökruta

Gästbok

Länkar


Skapa flashcards