thatsalrightmama

Direktlänk till inlägg 9 december 2012

Blablabla

Av Petraa - 9 december 2012 22:00

Blä vilken dag! Spenderat typ 4 timmar i bil och det helt ofrivilligt!

Lång och tråkig dag som snart ska få sig ett slut, men tänkte blogga lite först för det va ett tag sen!

Vi fick göra en "utryckning" och åka till strax innan Eskilstuna,

där hade svärmor blivit stående med sin bil så Magnus och jag åkte för att hjälpa till.

Men det var inga direkta svårigheter så då åkte vi hem igen.

När vi näääästan väl hade kommit tillbaka hem (till mina föräldrar där vi lämnat barnen),

SÅ upptäcker jag att jag TAPPAT min förlovningsring!!!! Gaaaah.

Såå efter att ha letat i bilen och blivit ledsen och funderat, så åkte vi tillbaka för att leta efter den.

Jag visste att jag hade tappat den där (stod parkerad i en bussficka).

Hade precis smörjt mina händer med handkräm och då tog jag ju av mig ringen.

När vi hoppade ur bilen så låg ringen i knäet och det hade jag helt glömt bort!

MEN, väl där i mörket och efter att ha åkt massa bil igen, SÅ HITTA JAG DEN! Tog 30 sekunder. ;D

Bara å åka hem igen. Riktigt bedrövlig dag för vi åkte hemifrån vid 11,

och efter att ha hämtat upp barnen och så vidare var vi hemma halv sju ikväll.

TRÅKDAG, men vafan...

Snart sova så då är denna dag över. :)

Vart fast vid datorn nu en stund och det jag har gjort är att spana runt på blocket.

Och suget efter häst börjar nästan bli olidligt!!!

Har aldrig nämnt det här men det jag kan ha sagt är min avsaknad utav hobby.

Och vad har jag inte haft för hobby förut, jo hästar/ridning.

Vinter är helt fel tid att över huvud taget tänka på häst.

Men har råkat hitta en som skulle vara alldeles perfekt. :)

Länk HÄR.

Well hell. Horseshit smell! ;P

Gått och blivit med fisk istället, införskaffat oss 10 små ciklider och 2 malar. :p

Akvariumet har vi nere i gillestugan,

och ju mer tid man tillbringar där nere ju mer ivrig blir man över att få göra iordning!

Men för det skulle ju pengarna behöva rulla in,

så Käre tomten, jag önskar mig typ 10 miljoner i jul!

Äsch, nu tror jag det är dags att ge fan i datan.

Tack o hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petraa - 22 april 2014 19:30

Att inte uppdatera dagligen gör att de gånger man gör det blir det MASSOR att skriva av på samma gång! Men att göra det dagligen skulle nog bara tråka ut isf. Idag har jag jobbat efter att ha haft påskledighet, så förra veckan jobbade jag bara ti...

Av Petraa - 3 april 2014 08:45

En morgon när barnen va snälla så Gloria gav pappa massage medans Elis läste bok för honom. :p O här hade Elis börjat blöda näsblod hos "mormor & morfar". Så går det när man MÅSTE peta näsan ända upp till hjärnan! ;) Så följer nu bilder frå...

Av Petraa - 21 mars 2014 14:42

Idag har det städats. :) Välkommen hem till oss!

Av Petraa - 18 mars 2014 17:40

Idag har jag tillåtit mig själv att vara sjuk. Och med det menar jag förkyld. Förskräckligt snorig/nysig/irriterad i halsen. Började redan för en vecka sen med halsen, sen vart jag hes som fasen, men nu vart allt värre igen! Synd att man inte b...

Av Petraa - 11 mars 2014 16:20

Idag tog jag med mig sjuklingarna till stallet. Hade inte mkt till val då hovslagarn skulle komma kl 12. Men vi tog med sockerkaka o hade mys i vårsolen. :) Nu på eftermiddan har vi vart trötta. Zzz... ...

Presentation

Min blogg om mitt liv!

Ingen vidare presentation då de som läser bör veta vem jag är. :)

Gör man det inte?!

Så är det bara att dra vidare.   

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sökruta

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards