thatsalrightmama

Direktlänk till inlägg 30 maj 2013

Domen.

Av Petraa - 30 maj 2013 19:31

Hej.

Gårdagen gick bra. För att försöka kortfatta det hela.

Arbetsförmedlingen kunde inte komma till mötet, vilket alla tyckte var olyckligt.

Snabbt konstatera man ju att jag borde få påbörja arbetsträning och få bort mig från Bring,

vilket gjorde att det var ännu mer olyckligt att dom inte var på plats då så något bestämdes.

De verkar ha fullt upp så ett nytt möte med dom och Försäkringskassan ska ordnas,

min handläggare, hon gissade väl på att det inte kan bli av först i augusti.

Sen sa hon att jag får väl återgå till att vara sjukskriven 50% fram tills då.

Då satte jag hjärtat i halsgropen, frågade rakt ut "alltså behöva fortsätta jobba kvar?!",

sa att det inte var förhoppningen efter idag, och min läkare sa detsamma.

Sen fortsatte jag och sa mer eller mindre allt jag ville ha sagt,

typ allt som jag skrev om i föregående inlägg,

och efter det var det inte så mycket snack än att jag vart sjukskriven 100% till den sista augusti.

Så det kändes skönt!

Även fall man vart lite frustrerad att arbetsförmedlingen inte var på plats.

Då uppmuntrade å andra sidan min handläggare (försäkringskassan)

att jag kunde ta till vara på sommaren nu på att rehabilitera mig själv, vila och träna.

Det höll jag med om då.

Men idag måste jag säga att det känns mindre bra om det.

Trot eller ej med allt detta skit men jag vill verkligen jobba!

Jag vill göra något! Vill inte bara sitta hemma och typ dö långsamt!

Och jag frågade min läkare efter att ha sagt att det vart sån fokus på att få bort mig från jobbet,

hur man går vidare med min utredning om vad det är jag egentligen lider utav.

Det lät på honom som att, ptja, "vissa har bara värk".

Eller nej. Han kanske inte lät så men ändå så verkar det inte som han tänkt göra något.

Men jag skulle må mycket bättre av att ha en riktig diagnos.

Har dom gjort tillräckligt för mig? Nej jag kan inte känna det.

Har själv suttit och diagnosiserat mig själv.

Det står Fibromyalgi på mitt papper till F-kassan, men ändå har jag ingen diagnos.

"Vissa har bara värk"...

Jag ska SJÄLVKLART njuta i sommar!

Och vara glad över att slippa Bring!

Och förbereda mig på hösten och vad jag kan tänkas kunna jobba med osv.

Men redan imorgon ringer dom upp mig från vc då jag ringt idag,

så ska jag säga det att jag inte känner mig nöjd med min "diagnos".

Det måste finnas mer att göra, helt enkelt.

Så är det!

:)

Efter allt så hämtade vi hem Kiwi också. :D

Dags för en bilduppdatering snart tror jag!

 
 
Ingen bild

AFA Försäkring

31 maj 2013 09:31

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är sjukskriven.

Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Fredrik
AFA Försäkring

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petraa - 22 april 2014 19:30

Att inte uppdatera dagligen gör att de gånger man gör det blir det MASSOR att skriva av på samma gång! Men att göra det dagligen skulle nog bara tråka ut isf. Idag har jag jobbat efter att ha haft påskledighet, så förra veckan jobbade jag bara ti...

Av Petraa - 3 april 2014 08:45

En morgon när barnen va snälla så Gloria gav pappa massage medans Elis läste bok för honom. :p O här hade Elis börjat blöda näsblod hos "mormor & morfar". Så går det när man MÅSTE peta näsan ända upp till hjärnan! ;) Så följer nu bilder frå...

Av Petraa - 21 mars 2014 14:42

Idag har det städats. :) Välkommen hem till oss!

Av Petraa - 18 mars 2014 17:40

Idag har jag tillåtit mig själv att vara sjuk. Och med det menar jag förkyld. Förskräckligt snorig/nysig/irriterad i halsen. Började redan för en vecka sen med halsen, sen vart jag hes som fasen, men nu vart allt värre igen! Synd att man inte b...

Av Petraa - 11 mars 2014 16:20

Idag tog jag med mig sjuklingarna till stallet. Hade inte mkt till val då hovslagarn skulle komma kl 12. Men vi tog med sockerkaka o hade mys i vårsolen. :) Nu på eftermiddan har vi vart trötta. Zzz... ...

Presentation

Min blogg om mitt liv!

Ingen vidare presentation då de som läser bör veta vem jag är. :)

Gör man det inte?!

Så är det bara att dra vidare.   

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sökruta

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards