thatsalrightmama

Direktlänk till inlägg 19 september 2013

Allt möjligt!

Av Petraa - 19 september 2013 11:55

Kommer inte ihåg vilken dag det var nu men då var "vi" (barnen) med "mormor" och hjälpte till för att fixa mat till getterna.
Och när det va klart gick vi på promenad med Bamse ner till kossorna. :)
Märks att särskillt Gloria tycker om att hjälpa till med allt!
O hon vill gärna hålla Bamse själv i kopplet. :p

Men så var det en fmdag, förra torsdagen, så vart Elis sjuk med feber.
O den varade länge så på lördagen, när jag till råga på allt va ute med ett par vänner, så tog Magnus med Elis till akuten då han tyckte han bara vart sämre!
Så domen, lurtrörsinflammation! Pencilin i en vecka.
Första dosen fick han då på lördagen, på söndagen va febern som bortblåst och redan mkt piggare!
Lilla hjärtat.

Så i och med det har jag inte vart och tränat på ett tag, tills idag då. :)
Nu går bägge på dagis.
Men i fredags vart det inget jobb för Magnus så då fick sjuklingen bli omhändertagen av "farmor", så åkte vi andra till Biltema och Ikea, och ja Max förstås för lunch. ;)

Nu i tisdags som var fick jag en läkartid jag var tvungen till att ha.
Men eftersom Elis fortfarande va hemma med mig fick vi helt enkelt lösa det som så han drog med "pappa" på jobbet. :p
Passande nog skulle Magnus passera kholm för att sen åka till hallsberg, vart en lagom första tur för lill-praktikanten. ;)
Inte ens Gloria har åkt med så mer än när dom kört runt lite på åkeriet. :)

Nåja, skönt igen när alla är friska.
Jag har återigen kommit igång med träningen.
Det som spökat sista tiden som gjorde att jag behövde uposöka läkare, det är min mage. ;/
Just nu känner jag bara att Nej, jag orkar inte jaga på alla och bara bli irriterad över att dom inte sköter sina jobb.
Det får bli som det blir nu.
Trött på alla. Så nu är jag så trött att jag inte orkar lägga nån energi på det alls.
;/
Thats life.
Pusshej.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petraa - 22 april 2014 19:30

Att inte uppdatera dagligen gör att de gånger man gör det blir det MASSOR att skriva av på samma gång! Men att göra det dagligen skulle nog bara tråka ut isf. Idag har jag jobbat efter att ha haft påskledighet, så förra veckan jobbade jag bara ti...

Av Petraa - 3 april 2014 08:45

En morgon när barnen va snälla så Gloria gav pappa massage medans Elis läste bok för honom. :p O här hade Elis börjat blöda näsblod hos "mormor & morfar". Så går det när man MÅSTE peta näsan ända upp till hjärnan! ;) Så följer nu bilder frå...

Av Petraa - 21 mars 2014 14:42

Idag har det städats. :) Välkommen hem till oss!

Av Petraa - 18 mars 2014 17:40

Idag har jag tillåtit mig själv att vara sjuk. Och med det menar jag förkyld. Förskräckligt snorig/nysig/irriterad i halsen. Började redan för en vecka sen med halsen, sen vart jag hes som fasen, men nu vart allt värre igen! Synd att man inte b...

Av Petraa - 11 mars 2014 16:20

Idag tog jag med mig sjuklingarna till stallet. Hade inte mkt till val då hovslagarn skulle komma kl 12. Men vi tog med sockerkaka o hade mys i vårsolen. :) Nu på eftermiddan har vi vart trötta. Zzz... ...

Presentation

Min blogg om mitt liv!

Ingen vidare presentation då de som läser bör veta vem jag är. :)

Gör man det inte?!

Så är det bara att dra vidare.   

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sökruta

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards