thatsalrightmama

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2013

Massor och lite till

Av Petraa - 23 oktober 2013 19:19

Får lov att säga att denna vecka inte vart som vanliga veckor.

Med kalas i måndags så kände man sig nästintill bakis, haha,

nej men väldigt trött iaf och seg. Efter alla bullar och besök. Men trevligt var det förstås! =)

Nej så tisdagen var väldigt händelselös.

Men idag har det vart riktigt fullt upp!

Ett besök hos en ny sjukgymnast imorse kl 9,

så för den sakens skull var 'farmor' tvungen att lämna barnen på dagis.

Där gjordes det en ordentlig undersökning av mina knän!

Ingen svullnad i leder eller minisker eller brosk eller allt vad han tala om.

Rörligheten var det inget fel på, inget fel alls!

DOCK, så under knäskålen fanns det en stor irritation och det blir som "degigt", så fint ordval haha.

Men att det inte alls är farligt. Det är väldigt vanligt hos tonårstjejer.

Haha jag känner mig som en tonåring igen. ;)

Och operation är inte att tala om, det skulle va om knäna började hoppa ur led och hålla på!

Men varken akupunktur eller tejp skulle hjälpa, utan det är bara träning som hjälper.

Bygga upp muskelatur osv, stärka och på så vis få ökad vätska och cirkulation, blaha blaha.

Känns ju bra! =)

Det enda man är skraj över är att man tränar fel, för man kan absolut inte gå ut för hårt.

Då tar bara läkningsprocessen längre tid,

men å andra sidan vill man ju bara ösa på utav flera olika anledningar!

Jaja, oavsett så känns det bra att det inte var något värre!

Och passande nog kom brev från läkarn som sa att röntgen heller inte visade annat än "normalt".

Men läkarn kan jag ju inte direkt påstå att jag är mycket för..........

Vill ju fortfarande prata om min såkallade diagnos!?

Men det totalignorerade han, påstod att han bara jobbar onsdagar på den vc jag tillhör.

Så han har visst inte tid att träffa mig? Vill inte med andra ord? Han måste iaf förlänga min sjukskrivning!

TRÖTTSAMT. Måste jag försöka ringa så han kan ringa upp mig, vilket inte blir förns nästa onsdag då.

SOM dessutom är sista dagen på min sjukskrivning nu... Suuuck...

JAJA.

Efter det så var jag till min "vanliga" sjukgymnast och fick nålar i ryggen.

Efter det snabbt hem till Bamse som jag egentligen inte hade behövt, då Dennis var hemma sjuk.

Hem och äta lunch. Ordna upp med massa sälj-prylar.

Åka och hämta Gloria på dagis vid kl 13, då låg Elis och sov middag i vagnen. :)

Så in med bruttan till bvc för en 3års kontroll, inget obligatoriskt men mest för kul för en själv!

101 cm lång, 19,4 kg smäck tjej, lovely. :)))

Vid det laget hade Magnus slutat jobbet så han mötte upp oss,

och efter bvcbesöket åkte vi som planerat till leksaksaffärn för att köpa en födelsedagspresent.

Hon fick 300:- utav Magnus 'låtsasfarmor', men för dom ville Gloria köpa pizza haha!

Men neh leksak var bättre. Vart pepparkaksformar i form av Pippi, Herr Nilsson och Lilla Gubben.

Hon ville hem och baka på en gång! :)

Efter det tog Magnus med henne hem i sin bil så åkte jag och hämtade Elis från dagis, kl typ 14.

Hem, äta mat.

Och efter det var det bara att packa och åka till stan igen!

Var inlämning på en barnloppa idag som har försäljning imorgon och fredag.

Så nu hoppas jag att bli av med lite grejer (lite = förhoppningsvis ALLT!).

Två stora kassar kläder + två typ ikeakassar fulla med leksaker och böcker och skor och skit!

I bara en utav dom påsarna räknade jag ihop typ 500:- så det är mycket pengar i dessa påsar!

Vore inte fel att få allt sålt, förstås, man försöker ju bli av med det. =)

Så jag hämtade upp mamma så hon kunde hjälpa till att packa upp allt,

och efter att ha gått där och trängts och dött av värmeslag,

så åkte vi och handlade på Willys, bland annat 4 paket blöjor, till en viss bajsolle. ;)

Och som om det inte vore nog fanns det pepparkaksdeg att köpa!

Inte sett i affärn förns nu passande nog. ;)

Magnus trodde förstås att "nu kommer du sitta och äta upp hela degen!" OCH JA DET VILL JAG!
Haha men nej det ska jag inte göra, klart Gloria ska få ta och inviga sina nya formar. :P

Och nu är det slut med all fika som man moffat dessa födelsedagar!

Taggad till att få ordning på kropp och knän, känns som att man vet lite mer om hur man ska träna nu.

Inte vart så lätt att stå på gymmet och gissa sig fram direkt!?

Och för att få se resultat måste man gå all in. =)

Hejja mig!

Ett inlägg om precis ALLT MÖJLIGT. Nu avslutar vi detta med hejdå, ska se lite Sons of Anarchy. ^^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petraa - 22 april 2014 19:30

Att inte uppdatera dagligen gör att de gånger man gör det blir det MASSOR att skriva av på samma gång! Men att göra det dagligen skulle nog bara tråka ut isf. Idag har jag jobbat efter att ha haft påskledighet, så förra veckan jobbade jag bara ti...

Av Petraa - 3 april 2014 08:45

En morgon när barnen va snälla så Gloria gav pappa massage medans Elis läste bok för honom. :p O här hade Elis börjat blöda näsblod hos "mormor & morfar". Så går det när man MÅSTE peta näsan ända upp till hjärnan! ;) Så följer nu bilder frå...

Av Petraa - 21 mars 2014 14:42

Idag har det städats. :) Välkommen hem till oss!

Av Petraa - 18 mars 2014 17:40

Idag har jag tillåtit mig själv att vara sjuk. Och med det menar jag förkyld. Förskräckligt snorig/nysig/irriterad i halsen. Började redan för en vecka sen med halsen, sen vart jag hes som fasen, men nu vart allt värre igen! Synd att man inte b...

Av Petraa - 11 mars 2014 16:20

Idag tog jag med mig sjuklingarna till stallet. Hade inte mkt till val då hovslagarn skulle komma kl 12. Men vi tog med sockerkaka o hade mys i vårsolen. :) Nu på eftermiddan har vi vart trötta. Zzz... ...

Presentation

Min blogg om mitt liv!

Ingen vidare presentation då de som läser bör veta vem jag är. :)

Gör man det inte?!

Så är det bara att dra vidare.   

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sökruta

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards