thatsalrightmama

Direktlänk till inlägg 6 december 2013

Blaha blaha

Av Petraa - 6 december 2013 10:38

En liten note till mig själv, VIKTIGT, är att ta en vilodag från träningen på onsdagar!

Eftersom jag bara gymmar på vardagarna och har helgerna lediga.

Så behöver jag den dagen precis mitt i att vila lite.

Det värsta är bara att jag blir så ivrig och exalterad, blir glad av att se resultat, och det är ju klart.

Men tar jag och bara kör på och tränar hårt 3 dagar i rad så blir jag som en klubbad val 4:de dagen.

Haha.

Blir för mycket, eftersom jag förutom gymma åker och mockar i stallet och fixar vattenhinkar.

Mycket mer än vad jag har vart van med att göra normalt. =)

Tycker om det dock! MEN, måste ha en vilodag.

Igår var min vilodag fast att jag hade tänkt köra på.

Idag däremot skiter jag i det för ska börja förberedas inför imorgon då vi ska ha kalas,

så ska göra smörgåstårtor själv och hjälpas åt med Magnus med tårtan. =)

Igår bakade han och Gloria snickerskakor medans jag och Elis åkte till stallet och träffa mormor/morfar.

Förutom all träning och vila och kalasande...

Så var jag på ett studiebesök i onsdags, vilket ledde till att jag ska på jobb på måndag!

Förra måndagen började Bamse på hunddagis, nu på måndag börjar jag på samma hunddagis haha!

De hade redan framgått att dom redan var många där som jobbade,

men att jag kunde besöka dom och även kolla in de andra dom har, typ kök och sy/snickerihörna.

Sånt som man förstås kan jobba med, men å andra sidan leder det aldrig till något jobb.

Men något att starta med. En början att komma ut på...

MEN. Hade aldrig vart aktuellt med något annat för mig, vill inte ödsla tid liksom.

Fast när vi sa att jag börjar med 2 timmar om dagen måndag, onsdag och fredag,

så sa dom att det var helt ok att jag kunde komma för då kommer jag lagom och bara promenerar hundar. =)

Var väl typ det jag tänkt att jag lär få göra, så det blir mys!

Kör på det fram till jul, sen får vi se vad som händer.

Men det är ju samma sak där, ingenting som leder någon vart, minimal chans till något iaf.

Så jag kör på plan B istället så det inte blir sådär att man ödslar tid...

Kunde jag jobba på så skulle jag likväl gå tillbaka till Bring.

Men nu måste jag ju pröva mig fram och ha något som är lättare.

Men att pröva sig fram nu är ju förhoppningen att man hittar något som ger jobb!

Har liksom hus och barn, måste ha en inkomst och inte bara gå resten av livet på en sjukpenning (rehabpenning).

Nåja, framtid framtid...

På måndag ringer läkaren så jag kan prata om det jag nämde sist jag skrev.

VI FÅR SE! Helt enkelt. =)

Ta-ta!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petraa - 22 april 2014 19:30

Att inte uppdatera dagligen gör att de gånger man gör det blir det MASSOR att skriva av på samma gång! Men att göra det dagligen skulle nog bara tråka ut isf. Idag har jag jobbat efter att ha haft påskledighet, så förra veckan jobbade jag bara ti...

Av Petraa - 3 april 2014 08:45

En morgon när barnen va snälla så Gloria gav pappa massage medans Elis läste bok för honom. :p O här hade Elis börjat blöda näsblod hos "mormor & morfar". Så går det när man MÅSTE peta näsan ända upp till hjärnan! ;) Så följer nu bilder frå...

Av Petraa - 21 mars 2014 14:42

Idag har det städats. :) Välkommen hem till oss!

Av Petraa - 18 mars 2014 17:40

Idag har jag tillåtit mig själv att vara sjuk. Och med det menar jag förkyld. Förskräckligt snorig/nysig/irriterad i halsen. Började redan för en vecka sen med halsen, sen vart jag hes som fasen, men nu vart allt värre igen! Synd att man inte b...

Av Petraa - 11 mars 2014 16:20

Idag tog jag med mig sjuklingarna till stallet. Hade inte mkt till val då hovslagarn skulle komma kl 12. Men vi tog med sockerkaka o hade mys i vårsolen. :) Nu på eftermiddan har vi vart trötta. Zzz... ...

Presentation

Min blogg om mitt liv!

Ingen vidare presentation då de som läser bör veta vem jag är. :)

Gör man det inte?!

Så är det bara att dra vidare.   

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sökruta

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards