thatsalrightmama

Direktlänk till inlägg 1 februari 2014

Del 2

Av Petraa - 1 februari 2014 18:54

Glömde ju hälften av allt jag ville skriva förut!

Vart så brått förut när Elis ville leka. =)

Men så gåre när man väljer att blogga mitt på dagen såhär en lördag.

MEN i torsdags hade vi ju 2årskalas här i hemmet, för våran lilleman.

Och en av våra "presenter" var att han skulle byta ut sin spjälsäng till en växasäng. =)

(Det såg ni bild på att han låg i som jag laddade upp här!)

Och kan meddela att det gått bra med att sova i den faktiskt.

Hade en plan också så han inte skulle reagera så dant,

så det var att han på dagen när han var på dagis INTE fick sova middag där!

Så hämtade jag ju hem dom tidigare och så, men vart ju en hel dag med full rulle,

och kalas ovanpå det! Så trött var han. Och jag la honom och nattade som vanligt.

Inte ett ljud och inte gick han upp heller. :)

Det gjorde ju Gloria! Men hon var ju mindre också när hon fick lov att byta!
För hon fick ju just LOV att göra det då hon klättrade ur spjälsänge, galning! :P

Timmarna senare dock när vi själva gick och la oss hörde man (Elis har rummet intill),

att han rulla runt lite och sen "DONK!".

Helt tyst efteråt? Man undra vafan som hände!? Sen började han yttepytte gnöla lite,

så jag går och tittar till honom...

Då ligger han helt raklång platt som en padda på golvet, på mage med huvet ner, HAHA

å fortfarande halvt sovandes!

Så bara bära upp och lägga på täcket, sen gick resten av natten bra. ;)

Rolig syn dock! Haha.

Imorgon fyller ju Daniel år så då skulle han visst firas hemma hos pärona. =)

Och trooor att tanken var, innan, att dra och åka skridskor?

Dennis får ju ansvara för det här, om dom små ska lära sig hockey. :P

Men jag har införskaffat små hjälmar till Gloria och Elis och mamma har hittat skridskor till dom!

Får se om det kan dyka upp bilder på det.

Men nu dyker det upp på snöskottningen!

Fortsatt trevlig helg folk!

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petraa - 22 april 2014 19:30

Att inte uppdatera dagligen gör att de gånger man gör det blir det MASSOR att skriva av på samma gång! Men att göra det dagligen skulle nog bara tråka ut isf. Idag har jag jobbat efter att ha haft påskledighet, så förra veckan jobbade jag bara ti...

Av Petraa - 3 april 2014 08:45

En morgon när barnen va snälla så Gloria gav pappa massage medans Elis läste bok för honom. :p O här hade Elis börjat blöda näsblod hos "mormor & morfar". Så går det när man MÅSTE peta näsan ända upp till hjärnan! ;) Så följer nu bilder frå...

Av Petraa - 21 mars 2014 14:42

Idag har det städats. :) Välkommen hem till oss!

Av Petraa - 18 mars 2014 17:40

Idag har jag tillåtit mig själv att vara sjuk. Och med det menar jag förkyld. Förskräckligt snorig/nysig/irriterad i halsen. Började redan för en vecka sen med halsen, sen vart jag hes som fasen, men nu vart allt värre igen! Synd att man inte b...

Av Petraa - 11 mars 2014 16:20

Idag tog jag med mig sjuklingarna till stallet. Hade inte mkt till val då hovslagarn skulle komma kl 12. Men vi tog med sockerkaka o hade mys i vårsolen. :) Nu på eftermiddan har vi vart trötta. Zzz... ...

Presentation

Min blogg om mitt liv!

Ingen vidare presentation då de som läser bör veta vem jag är. :)

Gör man det inte?!

Så är det bara att dra vidare.   

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sökruta

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards